nedelja, 25. maj 2008

Usmeritev Slovenskega gospodarstva


Vsakodnevno se srečujemo z različnimi tržnimi dejavnostmi, kot so npr. trgovina, prevozništvo, marketing, bančništvo ipd. Vsi ti dejavniki so nepogrešljivi v našem življenju, prav tako na podlagi le teh ustvarjamo razpoznavnost Slovenskih podjetij v tujini. Vendar tuje države gledajo na nas malokdaj kot na spoštovanja vredne tekmece. S to trditvijo se v glavnem lahko celo strinjamo. Tudi sami večkrat omenimo da smo majhna dežela, ter da imajo tujci razvitejši in naprednejši trg kapitala. V tem lahko vidimo predvsem prednosti, nikakor pa ne slabosti! Prav tako skušamo iskati vzporednice z razvitejšima državama kot sta Luksemburg in Švica, vendar tega nam ne gre zameriti. Želimo si takšnega tehnološkega napredka oz. tehnološke razvitosti, ampak tega še ni moč doseči v bližnji prihodnosti.


Predvsem bi se slovensko gospodarstvo moralo specializirati za določeno panogo, s katero bi bilo lažje prepoznavno v svetu. Švico poznamo po dobri tehnološki razvitosti in bančnem sektorju, Luksemburg prav tako po finančnih poslih. Iskanje te panoge pa navsezadnje ne bi bilo tako težavno. Zelo očitno bi jo lahko iskali s pomočjo tranzitnosti Slovenije oz. strateškem položaju med državami Srednje in Jugo-Vzhodne Evrope. Slovenijo namreč krasi zelo dobra geografska lega med razvitejšima državama, kot sta Avstrija in Italija na severu in Balkan na jugu. Lega bi pripomogla k privabljanju tujih poslovnežev ali turistov. Vsekakor pa ne smemo spregledati naravnih danosti v Sloveniji. Razteza se od visokih gorovij, do zelenih nižin; vse od Jadrana pa do kraških jam.


Predvsem bi lahko izpostavili individualni turizem, ki bi ga lahko izvajali na teh področjih. Velika mera inovativnosti in raziskovanje tržnih niš je nedvomno zanimiva priložnost. Ena izmed mnogih posebnosti so prav gotovo termalni vrelci v severo-vzhodni Sloveniji ob katerih so že nastala številna kopališča, katera privabljajo turiste. Vedno več je starejše populacije prebivalstva, katera se bolj posveča zdravju kot mlajša populacija. Prav tako je geografska razgibanost Slovenije zagotovo ena izmed največjih prednosti v primerjavi z večino Evropskih držav. Tu imamo v mislih predvsem individualni pohodniški turizem. Veliko ljudi se bo v prihodnosti hotelo umakniti vsakdanjemu vrvežu in se za kratek čas umakniti v naravo.


To so najverjetneje priložnosti, katerih brez pritoka svežega kapitala ni mogoče izpolniti. Zelo pomembne funkcije na tem področju investiranja, so prevzele delniška družba Hit, delniška družba Istrabenz in investicijska družba Sava. Družbe so se s pomembnimi prevzemi in lastništvi nepremičnin, med drugim zadala cilj »oživitve« slovenskega turizma. Nedvomno so na pravi poti in v bližnji prihodnosti lahko pričakujemo več takšnih podvigov, tudi drugih Slovenskih družb.


Vendar pa ni pomemben samo sveži kapital, problem je v percepciji vodilnih gospodarstvenikov. Majhno število je tistih, kateri zaupajo in verjamejo v iskanje tistega sektorja, kateri bi nas lahko uvrščal med prepoznavnejšo Evropsko državo. Še manj pa je tistih, kateri so zares pripravljeni na spremembe. Te so namreč zelo pomemben dejavnik podjetij v razvoju in že obstoječih podjetij. Zelo malo ljudi je pripravljenih na njih, kajti velikokrat jih omejuje predvsem strah pred finančno izgubo. Zato lahko iščemo bodoče investitorje ali pobudnike inovacijskih idej na Slovenskem trgu predvsem pri uveljavljenih, največkrat privatnih podjetjih, katera se zelo dobro prilagajajo tržišču in se zavedajo, da lahko z inovacijami vzdržujejo korak pred bližnjo konkurenco. Težijo k temu, da bi razvile takšno idejo, katera bi bila prva na trgu. To pa seveda pomeni, da ne bi bilo konkurence in bi lahko ta produkt ali dejavnost »razcvetela« na tržišču. Z razvitejšim in močnejšim zagonom, pa bi zagotovili lažjo prepoznavnost v očeh tujih poslovnih partnerjev, katerih želje težijo venomer visoko. Kot sem že omenil, se morajo na spremembe podjetja pripraviti in ohraniti razsodnost.


Svetovni trend podjetij je vsekakor v združevanju in ustvarjanju velikih gigantov. Velike korporacije prevzemajo manjše, katere so zelo uspešne na svojem področju. S tem se na nek način izognejo konkurenci in še bolj utrdijo svoj strateški položaj. S širitvijo poslovnega omrežja se selijo z razvitejših finančnih trgov, predvsem na trge z visoko potencialno rastjo (Azija, Balkan, J Amerika,…). Zanima jih kako narediti izdelek z najmanjšimi stroški in ga na razvitih trgih dražje prodati. Zelo jim ustrezajo cene tamkajšnjih zemljišč in nepremičnin, ki se ne morejo kosati s »napihnjenimi« cenami razvitejših držav.


Dobro pa se zavedajo tudi dejstva, da v teh državah, takšnih izdelkov ali storitev v primerjavi z zahodom še nimajo in da je to priložnost za hiter zaslužek. Zakaj hiter zaslužek? Namreč zato, ker lahko z visokimi investicijami prehitijo konkurenco in tako zavzamejo strateški položaj. Če jim to uspe je to zelo dobra popotnica, bo njihov dobiček tudi dolgoročen. Prav tako pa se moramo zavedati tudi dejstva, da to še ni zagotovilo za dobro poslovanje družbe v prihodnje in da na poslovanje vpliva še mnogo dejavnikov. Kot je npr. valutno tveganje, razmere na svetovnem tržišču, cena nafte…Vendar je za te trge značilen predvsem slab pretok kapitala oziroma slaba likvidnost. Razvitost finančnega sektorja se ne more kosati z razvitimi državami in je potrebno sprejeti večje tveganje ob investiranju v te trge.

1 komentar:

Forex pravi ...

Prav zanima me kaj bo naredilo nova slovenska vlada s slovenskim gospodarstvom...